برگزاری کلاس آموزشی بیماری‌های تب‌برفکی و آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان

سرپرست شبکه دامپزشکی دالاهو از برگزاری دوره آموزشی بیماری‌های واگیر در بخش گهواره از توابع این شهرستان خبر داد.

برگزاری کلاس آموزشی بیماری‌های تب‌برفکی و آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  اردلان جمشیدبیگی  سرپرست شبکه دامپزشکی دالاهو  گفت: یک دوره کلاس آموزشی آشنایی با بیماری‌های تب‌برفکی و آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان برگزار  و  مطالبی از جمله بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و زئونوز بودن آن، علائم بیماری، راه‌های پیشگیری و کنترل این بیماری به شرکت کنندگان ارائه شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی دالاهو، جلوگیری از تماس پرندگان خانگی با پرندگان وحشی، عدم شکار پرندگان وحشی، عدم تهیه گوشت مرغ از مراکز غیرمجاز و عرضه کنندگان و کشتارکنندگان دوره گر را از جمله راهکاری پیشگیری از شیوع این بیماری عنوان کرد.

وی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را یک بیماری خطرناک در حوزه طیور برشمرد و گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی پرندگان است که در صورت بروز می‌تواند به زیرساخت‌های حوزه طیور آسیب‌های جدی وارد کند انتشار ناگهانی بیماری در گله، افت ناگهانی و شدید تولید تخم مرغ، علائم تنفسی حاد ، سیاه شدن و خونریزی تاج از جمله این علائم است.

جمشیدبیگی تب برفکی را یک بیماری بسیار واگیر دامی دانست که تقریبا همه زوج‌سمان از جمله نشخوارکنندگان اهلی را مبتلا می‌کند و در صورت بروز خسارت اقتصادی قابل توجهی را به بار می‌آورد.

انتهای  پیام/ز

 

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک بیماری خطرناک در حوزه طیور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار